Monday, June 20, 2011

Van Houten VS Hershey's


Percaya atau tidak..
Pelik tapi benar..
Chocolate Chips Van Houten adalah lebih baik dari Hershey's

ceritanya begini..
minggu lepas, aku confirm amik satu job buat cookies utk wedding..
so, bila round baking aku guna brand Van Houten..
memang happy sbb cookies jd sedap..

So bila nak beli barang utk 2nd round baking, Van Houten tinggal sepeket je..
Tgk yg ada brand hersey's je..
Bila duk banding2 dari segi harga, rupanya lebih berbaloi beli Hershey's
sbb lebih dlm 100g & hanya beza RM2 je..
so, aku decide utk beli brand Hershey's..

Bila tgh membancuh adunan, hatiku mula cuak bila melihat choc chip Hershey's sedikit lembut..
Tak sama kualitinya dgn Van Houten..
Tp aku teruskan jugak proses membancuh adunan..
Tapi akhirnya aku kecewa..
Chocolate chips Hershey's ku cair dalam adunan..
Cair sampai nampak tepung dan almond je..
Frust gila..
Akhirnya, cookies ku terlebih choclate..
& jadilah chocolate almond cookies..
Tapi nasib baik sedap.. hehehe..

No comments:

Post a Comment