Monday, June 27, 2011

Cerita Langsir Baru

Kali aku nak share cerita pasal langsir rumah baru.. Semangat panggil orang datang ukur dan dapatkan quotation.. Tapi bila tengok quotation yang harga riban2, plan asal utk buat seluruh rumah dah bertukar.. end up, hanya langsir living hall, master bedroom dan roller blind je utk dapur yang confirm buat.. so yang lain, still guna langsir lama..

So dalam bulan March hari tu, aku sempat menyinggah ke TEWAH dan membeli kain utk langsir bilik bawah, bilik guest room dan bilik iyzzat.. tapi sebab tak punya kesempatan, kain dan peralatan yg lain hanya tersimpan dalam stor je..

Minggu lepas, atas undangan jiran depan rumah, kami menghadiri jemputan open house Mddin & Shima. Sebenarnya lebih kepada datang makan je.. nak buat mcm mana kan, hari sabtu pun kerja.. hehehe... so, terdorong bila tgk rumah jiran yang berhias cantik, balik je terus terjah stor.. mencari mesin jahit dan peralatan menjahit yang lain..

Akhirnya, hari ahad siap sekeping langsir bilik belakang. Bila difikir semula, agak2nya bila dah blh siap langsir dua bilik lagi? nak tunggu open house siapa plak br aku mula menjahit? hehe.. dgn aku, mmg kena bersabar sedikit.. Saya budak baru belajar.. ;p


Walau pun tak berapa cantik, tapi puas hati sebab jahit sendiri.. betul tak? hehehe..

2 comments:

  1. lyn..cantiknyer... ape xcantilak...sama mcm ila la.. kalau nak reduce cost..jahit sendiri je

    ReplyDelete
  2. Tq ilah.. anyway, langsir simple blh ar.. tak pandai yg lain.. oh, ilah pun jahit sendiri jgk ke? bagus3.. :)

    ReplyDelete